وبلاگ سایت تخشا پیشرو سایه پارس
اخبار و فهرست قیمت
مطالب کاربردی سایت تخشا پیشرو سایه پارس
اخبار و فهرست قیمت
مطالب کاربردی سایت تخشا پیشرو سایه پارس
طراحی سایت رایگان : ۵ نفر بیار تا رایگان سایتتون را طراحی کنم سایت من را رایگان طراحی کن شرمنده زندگی خرج دارد.
به کسی که چنین درخواستی داده نه بگو … طراحی سایت که با این قالب آماده ها که کاری نداره، اگه فکر میکنی آسونه خودت انجامش بده، من ماها برای یادگیری وردپرس وقت صرف کردم و هزینه زیادی برای یادگیری پرداخت کردم. چطور می توانم همه اینا را رایگان در اختیارتون قرار بدهم.
مقالات زیادی در این سایت برای آموزش طراحی سایت بصورت رایگان معرفی شده و در لینک زیر از آنها استفاده کنید:
پس اگر شما هم نیاز به وبسایت و مشاوره دارید با ما تماس بگیرید: جهت ارتباط با کارشناسان اینجا کلیک کنید. ۰۹۱۲۰۶۸۲۴۰۱
۲۲ مزیت داشتن وب اپلیکیشن: شما با داشتن وبسایت در گوگل دیده میشوید و بعد از برندسازی و مشهور شدن میتوانید فروش خود را بیشتر کنید.
رفتار مشتری باگذشت زمان تغییر کرده و با فناوریهای پیشرفته در عصر دیجیتال سازگار شده است. بهعنوانمثال نیازمندیهای استخدام که چندی پیش محبوب بود، با ظهور شبکه جهانی وب با سایتهای استخدام و کاریابی جایگزین شد. امروزه تعداد افرادی که از اینترنت برای یافتن چیزی استفاده میکنند، چندبرابر شده و نیازمندیها تقریباً به گردوغبار تبدیل شده است.
فایدهها و مزایای داشتن وبسایت، داشتن وبسایت چه سودی دارد، چرا باید سایت داشته باشیم، فایده ساخت وبسایت چیست را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم.
در این مقاله قرار است ۲۲ مزیت مهم راهاندازی وبسایت را به طور کامل بررسی کنیم، با ما همراه باشید.
طبق تحقیقات گروه Adaptive Marketing، در سال ۲۰۱۷ ، ۹۷٪ از مردم برای پیداکردن کسبوکارهای محلی اطرافشان، در اینترنت جستجو میکنند؛ بنابراین، اگر میخواهید با حضور در جلوی چشمان مخاطب، تجارت خود را گسترش دهید، باید در اینترنت پیدا شوید؛ این بدین معناست که شما باید یک وبسایت داشته باشید.
ورود به تجارت الکترونیک یک اقدام ضروری برای اکثر کسبوکارها محسوب میشود. تمام مشتریان شما بهنوعی در فضای آنلاین حضور مستمر دارند. پس شما نیز برای آغاز برندینگ باید خود را در فضای آنلاین معرفی کنید.
در عصر حاضر، اگر برای کسبوکار شما هیچ وبسایتی وجود ندارد آن را بدون هویت بدانید. اهمیت حضور در دنیای دیجیتال نیازی به توضیحات و مقالات طولانی ندارد. همه میدانند که بازاریابی دیجیتال برای هر کسبوکاری بسیار مهم است و درآمد را افزایش میدهد.
یکی از راههای حضور شما در دنیای دیجیتال وبسایت شرکت شماست. یک وبسایت دامنهای با تعدادی از صفحات حاوی محتوای سایت شماست. برخی از شرکتها تنها از طریق وبسایتشان کسبوکار میکنند.
برخی از مزایای طراحی وبسایت برای کسبوکار شما:
۸ مزیت مهم داشتن وب سایت
۱- انتظار مشتریان برطرف میشود
مشتریان باهوش و خورهٔ تکنولوژی انتظار دارند که شما یک وبسایت داشته باشید تا بتوانند اطلاعات بیشتری درباره کسبوکارتان به دست بیاورند. وبسایت میتواند به شما در ساخت بیزینس، یادآوری مرتب برند به مشتری و جلوی چشم بودن، نشاندادن حسننیت شما به مشتریان و مخاطبان هدف از طریق ارائه اطلاعات مفید کمک کند؛ همچنین پیامهای بازاریابی قوی به بازدیدکنندگان ارائه کند. به این فکر کنید که وبسایتتان، پیام بازاریابی شما را ۲۴ ساعت و ۳۶۵ روز در سال ارائه میدهد!
۲- هویت اجتماعی شما اثبات میشود
برای اثبات هویت اجتماعی در جامعه حقیقی نیاز به چیز خاصی نداریم و بهراحتی میتوانیم هویتمان را معرفی کنیم؛ اما در اینترنت چطور میخواهید هویت خودتان و برندتان را به دیگران معرفی کنید؟ داشتن وبسایت بهترین راه است.
هویت اجتماعی شما در دنیای آنلاین از طریق نظرات کاربران درمورد بیزینستان، منشن شدن در شبکههای اجتماعی، امتیازات و نظرات مشتریان قبلی در سایت تحت تأثیر قرار میگیرد.
ازآنجاکه رفتار مشتری، بیشتر بر اساس گفتههای دیگران درمورد بیزینس شما شکل میگیرد، مهم نیست که برند شما در یک سایت مثل دیجیکالا، امتیاز ۵ ستاره داشته باشد. مردم بازهم انتظار دارند وبسایت شما را ببینند تا اطلاعات بیشتری درمورد برندتان کسب کنند.
در حالت دیگر اگر بخواهید از طریق سایت خودتان محصولات را بفروشید، مطمئن باشید که مشتریان سایت شما را قبل از خرید، زیرورو میکنند و تا اعتمادشان جلب نشود، خرید نمیکنند. فایده سایت این است: بهراحتی میتوانید اطلاعاتی که برای جلب اطمینان نیاز دارند را به آنها بدهید.
ازآنجاکه خریداران احتمالی، آنلاین (سایت و شبکههای اجتماعی) به دنبال شما میگردند، نشاندادن نظرات مشتریان قبلی در سایت شما یک روش عالی برای تحت تأثیر قراردادن خریداران بالقوه و ارائه هویت اجتماعی به آنها است.
البته امروزه تعدادی بانک مشاغل در اینترنت کار میکنند که کار معرفی کسبوکارها و مشاغل را اعم از مطب پزشکان، کلینیک و مراکز درمانی، سمساری، شرکتها و فروشگاهها انجام میدهند و با یک جستجوی ساده در آنها میتوانید آدرس و مشخصات هر کسبوکاری را بیابید.
۳- داستان شما شنیده میشود
درست است که کنترل آنچه مردم درباره شما میگویند دشوار است. در عوض شما میتوانید با نوشتن داستان خود در وبسایت، برند خود را به دیگران معرفی کنید. سایت برای معرفی داستان برند و چشمانداز و رسالت آن کمک میکند و بسیار کارآمدتر از تبلیغات کاغذی و تراکت و کاتالوگ عمل میکند.
طبق گزارش SEOTribunal ، در Google روزانه ۵٫۶ میلیارد جستجو و در ثانیه ۶۳٫۰۰۰ جستجو انجام میشود. تصور کنید با این حجم جستجو، ممکن است شخصی در حال حاضر آنلاین باشد که دقیقاً به دنبال خدمات شما باشد. اگر وبسایتی ندارید، حدس بزنید چه کسی تجارت را به دست میآورد؟ آن رقیب همسایه که وبسایتی جذاب و بهینه شده برای موتورهای جستجو دارد.
۴- نرخ بازگشت سرمایه یا ROI بالا میرود
یک وبسایت بهینه شده برای موتورهای جستجو به شما امکان میدهد با یکبار صرف هزینه، در جلوی چشم هزاران مشتری بالقوه دیگر باشید. این میتواند به شما کمک کند تا برای تبلیغ خدمات یا محصولات خود به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید. آگاه باشید که محتوای موجود در وبسایت، بر تصمیمات خرید و معاملات تجاری تأثیر میگذارد.
۵- وبسایت به اعتبار شرکت اضافه میکند
اغلب بیزینسها خصوصاً کسبوکارهای کوچک برای حفظ و یا ارتقا وجهه خود در میان مشتریانشان داشتن یک وبسایت را ضروری میدانند. البته مشتریان مدرن و امروزی نیز انتظار دارند با جستجوی برند و یا نام کسبوکار بتوانند وبسایت آن را ببینند و یا در کارت ویزیت، نشانی وبسایت آن بیزینس آمده باشد. در واقع داشتن وبسایت باعث اعتباربخشی به کسبوکار میشود.
اگر میخواهید به جهانیان نشان دهید که تجارت خود را جدی میگیرید، وقت آن است که روی یک وبسایت حرفهای سرمایهگذاری کنید. در عصری که بیش از ۵۰٪ از کاربران گوشیهای هوشمند هنگام جستجو در تلفنهای هوشمند خود، یک شرکت یا محصول جدید را پیدا کردهاند، نداشتن وبسایت میتواند به اعتبار شما آسیب برساند.
امروز وبسایت اعتبار کسبوکار شما را افزایش میدهد. وجود وبسایت همچنین میتواند آگاهی از نام تجاری یا برندینگ شما را افزایش دهد و یا حتی نقش نام تجاری را برای سایت شما بازی کند. ازاینرو، شما باید یک وبسایت برای کسبوکار خود داشته باشید تا بتوانید درآمد بیشتری کسب کنید. یک مسئله مهم دیگر، طراحی وب برای حوزههای مختلف اعم از طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی، خبری، وجود دارد که اگر به این نکته توجه شود، مخاطبان زمانی وارد وبسایت شما میشوند باید هویتی از کسبوکارتان را ببینند، نه چیزی که اصلاً وجود ندارد. بهطورکلی سایت خود را بهصرف اینکه یک وبسایتی دارید راهاندازی نکنید.
طبق یک مطالعه، ۷۵٪ از کاربران آنلاین قضاوت در مورد اعتبار یک شرکت را بر اساس طراحی وبسایت آن پذیرفتهاند. در پایان، افراد احتمالاً با شرکتی که میتوانند به آن اعتماد کنند درگیر میشوند و وبسایت، شروعکننده این رابطه است.
۶- کاربران، اطلاعات کامل شما را به دست میآورند
وبسایت شما بستری برای پاسخگویی به تمام سؤالاتی است که ممکن است در ذهن مشتری باشد. هر سؤالی که آنها درباره کسبوکار و برند شما داشته باشند را میتوانید پاسخ دهید: آدرس، شماره تماس، روزها و ساعات کاری، نوع خدمات و داستان برند را بنویسید، اعضای تیم را معرفی کنید. توضیحات محصول شامل نام و کد آن، تصویر، مشخصات کامل و گالری تصاویر را درج کنید.
۷- با غولهای حوزه فعالیتتان رقابت میکنید
آیا میدانید که داشتن یک وبسایت، فرصتی عادلانه برای رقابت با غولهای حوزههای کاریتان به شما میدهد؟ وقتی یک وبسایت بهینه شده ایجاد میکنید، میتواند رتبه بالاتری از غولها داشته باشد. کلماتی که بیشتر در گوگل جستجو میشوند را پیدا کنید. کار روی کلمات کلیدی، میتواند بازدید سایت شما را افزایش دهد. این کار معمولاً با بررسیها و اقدامات سئو شروع میشود.
۸- رسانههای اجتماعی محو میشوند و شما باقی میمانید
اگر فکر میکنید داشتن یک پیج در شبکههای اجتماعی برای جذب مشتری جدید کافی است، اشتباه میکنید.
داشتن پیج فیسبوک یا اینستاگرام کافی نیست، زیرا هر بیزینس دیگری آن را دارد. فیسبوک ادعا میکند که کاربران در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل، ۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ساعت کمتر در فیسبوک گذراندهاند. به همین دلیل، بسیاری از شرکتها اکنون بهجای اعتماد به شبکههای اجتماعی، به ساخت وبسایت روی آوردهاند.
۹- ساعات کاری خود را افزایش میدهید
داشتن وبسایت به معنای این است که محتوای شما در هر ساعت از روز و بر اساس راحتی کاربران در دسترس آنهاست؛ بنابراین هرکسی در شب یا در طول روز به وبسایت شما مراجعه کند، بهنوعی شما همیشه با او تعامل دارید. در دسترس بودن در همه زمان حس خوبی برای کاربر ایجاد میکند و در هر ساعتی از شبانهروز میتواند خریدش را قطعی کند.
حضور هفتگی و ۲۴ ساعته کسبوکارتان
اگر فروشگاه دارید مسلماً در طول شبانهروز، تنها ساعات خاصی را قادر به ارائه خدمات هستید اما مشتریان شما در ۲۴ ساعت شبانهروز در جستجوی شما و خدمات و محصولات شما هستند؛ بنابراین فروش محصولات به صورت آنلاین و یا معرفی خدمات شما به صورت آنلاین میتواند زمان ارائه خدمات را افزایش داده و مانع ازدستدادن فرصتها شود.
۱۰- پیشنهادها خود را به نمایش میگذارید
اولین باری که ارتباط مخاطب هدف با برند شما شکل میگیرد، درون سایتتان است. شما نهتنها میتوانید پیشنهادها خود را با تخفیف به نمایش بگذارید؛ میتوانید آموزشهای کوتاه ویدئویی یا راهنمای PDF نیز ارائه دهید. همچنین میتوانید جوایز، نظرات کاربران و همه ویژگیهای برجسته خود را که میتوانند ارزشی به مشتری ارائه دهند را ویترین کنید. این باعث میشود میانگین زمانی که مشتریان در وبسایت میگذرانند افزایشیافته و احتمالاً بر تصمیم آنها برای تماس با شما تأثیر بگذارد.
۱۱- دامنه مشتریان خود را گسترش میدهید
نظر شما چیست اگر بتوانید، به تمام مردم دنیا خدمات بدهید، پای خود را از دامنه مشتریان شهرتان فراتر بگذارید و جهانی شوید؟
۱۲- وبسایت یک کانال برای تبلیغات و بازاریابی
سایتها در واقع یک کانال تبلیغات و بازاریابی آنلاین هستند. این روزها تقریباً همه ما برای بررسی و یا پاسخ به سؤالاتی که در ذهن داریم، اولین اقدامی که انجام میدهیم، جستجوی آنلاین است. اگر محصول یا خدمت خود را در سایت معرفی کنید میتوانید سهمی از جستجوی آنلاین داشته باشید علاوه بر این میتوانید از روشهای دیگر نیز بازدید از سایت خود را افزایش دهید. تبلیغات در سایتهای دیگر و یا تبلیغات ادوردز ازایندست است.
در حال حاضر رقابت در زمینه تبلیغات و بازاریابی تنگاتنگ است و حضور در رسانههای مختلف میتواند سهم شما را از بازار افزایش دهد. اگر در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام و یا تلگرام حضور دارید، برای اینکه از رقبای خود عقب نمانید به یک وبسایت هم احتیاج دارید.
۱۳- با وبسایت بیشتر دیده میشوید!
اگر بیزینس شما قابلیت توسعه دارد و تنها به تلگرام یا اینستاگرام بسنده کردهاید باید بدانید که اشتباه بزرگی مرتکب شدهاید. تلگرام فضایی بسته است که فقط کسانی که تلگرام دارند و عضو کانال شما هستند میتوانند محتوا و یا محصولات شما را ببینند. ضمن اینکه برای دیدهشدن در تلگرام باید تبلیغات تلگرامی داشته باشید.
اینستاگرام نسبت به تلگرام وضعیت بهتری دارد چراکه امکان جستجوی تگ در آن و یا دیدهشدن در اکسپلور برای همه کاربران امکانپذیر است.
اما بااینحال وبسایت رسانهای است که محدودیت تلگرام و اینستاگرام را ندارد. همه روی گوشی خود مرورگر وب دارند و همه برای پاسخ به نیازها و پرسشهایشان در گوگل سرچ میکنند.
۱۴- توضیح خدمات و محصولات در یک ساختار مشخص
بر خلاف تلگرام و اینستاگرام یکی از مزایای داشتن وبسایت، امکان قراردادن محتوا به صورت دستهبندیشده است. اگر فروشگاه دارید میتوانید محصولات خود را در دستهبندی مشخص قرار داده و برای هریک توضیح دلخواه را بنویسید و حتی امکان فروش آنلاین و پرداخت را در همان صفحه فراهم کنید.
همچنین میتوانید با ایجاد بخش سؤالات متداول از پاسخ به سؤالات تکراری و وقتگیر بپرهیزید و زمان خود را بهتر مدیریت کنید.
۱۵- اطلاع از نیازهای مشتریان و دریافت بازخورد
از طریق وبسایت میتوانید با الگوهای فکری و رفتار مشتریان خود آشنا شوید. علاوه بر این که در قسمت نظرات میتوانید از بازخورد فعالیتهای بازاریابی و نیاز مشتریان خود مطلع شوید، با اطلاعاتی که از طرق مختلف از جمله کلمات سرچ شده سایت به دست میآورید میتوانید خدمات یا محصولات خود را برای نیازهای مشتریان بهینه کنید و یا با شناخت دقیق نیاز مشتریان، محصول موردنظر آنها را تهیه کنید. بهعنوانمثال اگر در فروشگاه آنلاین خود مانیتور LG دارید و در آمار جستجوی گوگل، جستجوی برخی از مدلها را بیشتر از سایر مدلها داشتهاید میتوانید فروش خود را روی این محصولات متمرکز کنید.
۱۶- کاهش هزینههای تبلیغات و بازاریابی
اگر سایت شما که به معرفی خدمات یا محصولات شما میپردازد، در نتایج جستجو بالا باشد مشتری خود را بدون نیاز به پرداخت هزینههای زیاد برای تبلیغات و بازاریابی خواهید داشت.
علاوه بر این با روشهای مختلف (مانند عضویت در خبرنامه ایمیلی) میتوانید کاربرانی که یکبار به سایت شما آمدهاند را مجدد به سایت دعوت کرده تا از محصولات و خدمات جدید شما بازدید کنند. همچنین میتوانید با ارائه آفرها یا تخفیفات دورهای آنها را به خرید تشویق کنید.
بازاریابی برای وبسایت شما سادهتر و مقرونبهصرفهتر از انجام هر نوع بازاریابی معمول دیگر میباشد. شما میتوانید برای تبلیغ وبسایت خود از بحث سئو سایت بهره ببرید که بسیار مؤثر است و امکان سنجش آن وجود دارد. همچنین شما میتوانید از طریق سئو نتایج نهایی را بررسی کنید و سپس کمپین را برای نتایج بهتر بهینهسازی کنید. خواهید دید مزیت طراحی سایت برای وبسایتها در بازاریابی آنلاین بسیار پررنگتر از بقیه موارد خواهد بود. به این دلیل که تمام مزایای دیگر را پوشش خواهد داد.
بهترین راه برای رشد کسبوکار شما این است که هزینهها را کاهش دهید و تنها به سمت رشد تمرکز کنید. کاهش هزینه یک مزیت طراحی سایت برای کسبوکارها میتوان در نظر گرفت. وبسایت بهترین روش کاهش هزینههای کسبوکار است. هزینه نگهداری و اجرای یک وبسایت صرفاً چند میلیون است. بازاریابی مناسب وبسایت شما باعث رشد مداوم و بیشتر کسبوکار شما میشود. اگر وبسایت شما بهدرستی طراحی شده و توسعهیافته باشد، تبدیل بازدیدکننده به مشتری را تضمین میکند.
۱۷- جمعآوری اطلاعات مشتریان
میتوانید کاربران را به پرکردن فرم تشویق کنید تا دراسرعوقت با آنها تماس گرفته و به آنها مشاوره دهید. همچنین با دریافت اطلاعات تماس آنها، میتوانید در زمان ارائه تخفیفات با پیامک، ایمیل و … آنها را مطلع کنید.
۱۸- سهولت دسترسی
زندگی این روزها بسیار پرمشغله است و افراد به دنبال راههای آسان و راحت در حوزههای مختلف زندگی خود هستند. بهجای رفتن به بازار، خرید آنلاین، راحتترین روش خرید اقلام است. امروزه باتوجهبه قوانین و مقررات امنیتی که وجود دارد، اعتماد مردم در خرید آنلاین و تجارت الکترونیکی افزایشیافته است. این امر میتواند موجب افزایش درآمد کسبوکار شما شود.
۱۹- قابلیت دسترسی
حتی اگر کسبوکار شما دارای یک دفتر بزرگ در معروفترین مکان باشد موفقیت را تضمین نمیکند، زیرا این مکان فقط برای تعداد کمی از افراد قابلدسترسی است. اما فضای آنلاین در دسترس همه جهان است. با استفاده از شرکتهای حملونقل حاضر شما میتوانید بهراحتی در عرض چند روز محصولی را از یک کشور به کشور دیگر تحویل دهید؛ بنابراین وبسایت دسترسی به کسبوکار شما را افزایش میدهد.
۲۰- بروز بودن اطلاعات
اگر میخواهید مشتریان خود را از پیشنهادها یا فروشهای ویژه خود مطلع کنید، باید از ابزارهای محیطی مثل تابلوها، بیلبوردها و یا … استفاده کنید. اما در مورد وبسایتها شما میتوانید آن را در زمان واقعی بهروز کرده و پیشنهادها خود را در هر زمان که بخواهید به مشتریانتان نشان دهید. از این طریق میتوانید دسترسی مشتریان به اطلاعات و در نهایت فروش را افزایش دهید.
۲۱- ارائه خدمات بهتر
اگر شما محصولی را میفروشید و میخواهید مزایای محصول را به مشتری بگویید، میتوانید مقالات مربوط به آن را در وبسایت خود آپلود کرده و خدمات لازم را به مشتریان خود ارائه دهید. این امر باعث افزایش آگاهی مشتریان در مورد محصول و اهمیت آن خواهد شد. شما همچنین میتوانید یک بخش پرسشوپاسخ برای ارائه توضیحات لازم به مشتریان داشته باشید.
۲۲- مزایای مادامالعمر
وبسایت برای شما نتایج مادامالعمری را خواهد داشت. این بدان معنی است که شما برای تبلیغات خارجی متناسب با هزینهای که میپردازید، مدتزمان محدودی را در اختیار دارید. اما وبسایت شما همواره وجود دارد و مزایای مادامالعمری را برای شما خواهد داشت.
علاوه بر تمام مزیتهای بالا برای داشتن یک وبسایت شما میتوانید برای بهبود و ارتقا سایت خودتان از یکسری تکنیکهای طراحی وبسایت استفاده کنید تا از این طریق به اهداف خود در دنیای آنلاین دست پیدا کنید.
فواید و مزایای پیادهسازی وبسایت
پس اگر شما هم نیاز به وبسایت دارید با ما تماس بگیرید: جهت ارتباط با کارشناسان اینجا کلیک کنید.
اکنون که فایدههای راهاندازی وبسایت را بررسی کردید و با ضرورتهای داشتن یک وبسایت حرفهای آشنا شدید، میتوانید با اطمینان خاطر از خدمات “الومشاوره” استفاده کنید.
ما وبسایت شما را با وردپرس طراحی میکنیم. همانطور که میدانید امروزه سایتهای زیادی بر پایه وردپرس طراحی شدهاند.
تعجب خواهید کرد اگر بدانید وبسایت کاخ سفید، بیبیسی آمریکا، بنیاد اوباما، خودروسازی تویوتا و رنو، وبلاگ دانشگاه هاروارد و تعداد زیادی سایت مطرح دیگر بر پایه وردپرس پیادهسازی شدهاند.
نتیجه میگیریم که با داشتن وبسایت حرفهای و بعد از برندسازی و مشهور شدن میتوانید اپلیکیشن خود را رونمایی کنیم چون کسی که برند نیست اپلیکیشن آن را نصب نمیکنند.
۲۲ مزیت داشتن وب اپلیکیشن
مقالات زیادی در این سایت برای آموزش طراحی سایت بصورت رایگان معرفی شده و در لینک زیر از آنها استفاده کنید:
پس اگر شما هم نیاز به وبسایت و مشاوره دارید با ما تماس بگیرید: جهت ارتباط با کارشناسان اینجا کلیک کنید. ۰۹۱۲۰۶۸۲۴۰۱
۲۲ advantages of having a web application
نکاتی برای خرید آنلاین امن : در سالهای گذشته خرید یک محصول شامل مراحلی از جمله تصمیم برای خرید، آمادهشدن، طیکردن مسیر خانه تا بازار، جستوجو به دنبال کالای موردنظر، خرید و در نهایت برگشت به خانه بود اما اکنون با آمدن اینترنت و فروشگاههای اینترنتی به زندگیمان، میتوانیم بهراحتی درحالیکه روی تختمان دراز کشیدهایم بهمحض تصمیم خرید کالای مورد نظرمان گوشیمان را برداریم و با مراجعه به سایتهای فروشگاهی کالای مورد نیازمان را خریداری کنیم. اما این نوع خرید به معنی امنیت کامل و بی ایراد بودن خرید آنلاین نیست. شما باید بدانید که در صورت رعایتنکردن بعضی موارد در زمان انجام خرید آنلاین ممکن است در معرض تهدیدات جبرانناپذیری قرار بگیرید. به همین دلیل ما برای پیشگیری از این مشکلات و برای اینکه شما بتوانید با خیالی آسوده یک خرید آنلاین امن داشته باشید نکات مهمی را در اینجا با شما در میان میگذاریم.
از فروشگاه های مطمئن خرید کنید.
اگر در سیستمعاملهای معتبر تجارت الکترونیکی که میشناسید و به آنها اعتماد دارید، خرید کنید در معرض کلاهبرداری کمتری قرار میگیرید. بااینحال، مطمئن شوید که به فروشگاه آنلاین مورد نظرتان وارد شدهاید. اشتباه تایپی در نوار آدرس ممکن است شما را به یک سایت جعلی ببرد که بسیار شبیه سایتی است که به دنبال آن میگشتید، اما در واقع وارد سایتی شدهاید که قصد سرقت اطلاعات شخصی شما را دارد. راهاندازی سایتهای جعلی یکی از رایجترین کلاهبرداریهای فیشینگ است.
مراقب کلاهبرداری فیشینگ باشید
فیشینگ به شکلهای مختلفی وجود دارد: سایتهای جعلی، ایمیلهایی با لینکهای فیشینگ، پستهایی در شبکههای اجتماعی که اجناس مختلفی را تبلیغ میکنند. وقتی یک فروشگاه آنلاین به نظر درست و سالم میرسد، باید هوشیار باشید و تمام جزئیات را بهدقت بررسی کنید. کلاهبرداران معمولاً از فشار زمانی استفاده میکنند تا خریداران را متقاعد کنند که نیاز به خرید سریع محصول، بدون بررسی نهایی آن را دارند.
فروشگاههای آنلاین جدید را بررسی کنید
اگر در جستجوهای خود به یک فروشگاه آنلاین که قبلاً هرگز اسم آن را نشنیدهاید برخورد کردید، کمی وقت بگذارید و با یک بررسی سریع پسزمینه آن را چک کنید. اطمینان حاصل کنید که سایت از پروتکل امن HTTPS استفاده میکند. حتماً گواهی SSL سایت را بررسی کنید تا از قانونی بودن سایت اطمینان حاصل کنید.
هر سایت ایمنی که از رمزگذاری استفاده میکند دارای گواهی SSL است. برای مشاهده آن، روی نماد قفل در نوار آدرس کلیک کنید. در Chrome و Safari، بر روی مشاهده گواهی کلیک کنید. در Firefox، روی Connection Security و سپس روی More Information کلیک کنید. نام موجود در گواهینامه باید با سازمانی که سایت متعلق به آن است مطابقت داشته باشد و باید توسط یک مقام معتبر مانند VeriSign ، Thwate ، Entrust ،Symantec صادر شود. در صورت تردید میتوانید نام سازمانی را که گواهینامه را صادر میکند جستجو کنید.
از WIFI رایگان استفاده نکنید
Wi-Fi رایگان ذاتاً ناامن است و بهطورکلی باید از استفاده از آن برای هر فعالیتی خودداری کنید. بااینحال، برای خرید آنلاین، بانکداری آنلاین و سایر فعالیتهایی که شامل اشتراک دادههای حساس مانند جزئیات کارت اعتباری است، شما هرگز نباید از Wi-Fi عمومی استفاده کنید. اگرچه خرید در حین سفر راحت است، به یاد داشته باشید که اگر از Wi-Fi عمومی استفاده میکنید، مجرمان اینترنتی بهراحتی میتوانند اطلاعات شما را رهگیری کنند.
از VPN استفاده کنید
اگر چاره دیگری به جز استفاده از اتصال Wi-Fi عمومی ندارید، باید اتصال خود را با VPN ایمن کنید.
VPN آدرس IP شما را مخفی میکند و یک پروتکل تونل سازی بین شبکه محلی شما و سروری که میخواهید به آن دسترسی پیدا کنید ایجاد میکند و دادههای شما را در حال رمزگذاری میکند. اگر اتصال خود را با VPN ایمن کنید، سایر کاربران و حتی ارائهدهنده خدمات اینترنت نمیتوانند فعالیتهای شما را ردیابی کنند.
علاوه بر افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی، یک مزیت اصلی دیگر استفاده از VPN برای خرید آنلاین وجود دارد: ممکن است خریدهای بهتری داشته باشید. میتوانید اقلام موجود در لیست خرید خود را از کشوری دیگر، جایی که قیمت پایینتر است، خریداری کنید و یا حتی به اجناسی که در منطقه شما نمایش داده نمیشوند دسترسی پیدا کنید.
با خرید از سافت یاب، ارائهکننده آنتی ویروسهای اورجینال، خریدی امن را تجربه کنید.
آدرس: تهران – فلکه اول شهران-مجتمع اداری قائم- پ91
تلفن تماس:
شماره همراه:
مهندس جعفر عالی نژاد مدیر عامل شرکت تخشاپیشرو، مدرس دانشگاه، مشاور تخصصی فروش و بازاریابی، مخترع، کارآفرین فضای مجازی، محقق، طراح و برنامه نویس سایت و عضو پژوهشگر جوان ایران
آموزش، مشاوره و طراحی سایت در محل کارتان برای سرعت بخشیدن به فعالیت های شما انجام می شود.
We will call you back soon